آموزش جمع بندی کنکور به روش شناور (مناسب تمام دانش اموزان)

از مهمترین اموزشهای کنکوری، آموزش جمع بندی کنکور است، در کنکور سراسری تنها قادر به پاسخگویی تستهایی هستید که تسلط 100% دارید و این کار تنها به کمک جمع بندی انجام میشود، این روش جمع بندی برای تمامی دانش اموزان با هر سطح علمی مناسب است و میتواند تسلط شما را در دروس بالا ببرد. یک نکته اساسی: اگر قبل از کنکور سراسری به جمع بندی دروس کنکور نپردازید و فقط بخواهید با روش های معمولی مشغول مرور کردن دروس باشید در کنکور به نتیجه قابل قبولی نخواهید رسید. پس با دقت این مقاله را بخوانید و جمع بندی اصولی به روش شناور را فرا بگیرید.

آموزش جمع بندی کنکور

 

جمع بندی شناور

در آموزش جمع بندی کنکور، بیشتـر دانش آمـوزان بهتـر است از این روش استفاده کنند. البتـه این مدل جمع بندی روش محبوب من نیز هست. این روش ممکن است حدود یک تا سه ماه زمان ببرد و تنهـا علت این اختلاف زیاد زمانی با روش هرمی، حجم مطالب جمع بندی شده است؛ پس در هر جایگاه تحصیلی که باشید، میتوانید از این روش استفــاده کنید.

زمانبندی در آموزش جمع بندی کنکور بسیار مهم است، اگر تا فروردین حدود 80 درصد یـا بیشتـر از مطالب را مطالعـه کـرده بودید، بهتر است جمع بندی را شروع کنید. اگر تا فروردین حـدود 70 درصد مطالب را مطالعه کـرده بودید، شـاید بهتر باشد حدود 15 تا 30 روز وقت پیشروی به خـود بدهید و حجـم بیشتری را بخوانید و پس از آن جمع بندی را شروع کنید.

اگر تا فروردین حدود 50 تا 60 درصد مطالب را مطالعه کرده اید، بهتـر است بـرای پیشروی و یـادگرفتن حجـم بیشتـری از مطالب یک بـازۀ یک ماهه یا کمی بیشتر وقت صرف کنید و پس از آن جمع بندی کنید. اگر حجم کمتری مطالعه کرده اید، جمع بندی نمیتواند برای شما مناسب باشد.

فقط پیشروی کنید و فصلهای بیشتری را یاد بگیرید؛ اما فقط تا زمانی این کار را انجام دهید که برای جمع بندی تا کنکور یک فاصلۀ زمانی درست داشته باشید.

آموزش جمع بندی کنکور
آموزش جمع بندی کنکور

روش اجرای جمع بندی شناور

در آموزش جمع بندی کنکور اول، یک آزمون زمان آزاد از خود بگیرید. برای این آزمون میتوانید یکی از کنکورهای سراسری سالهای گذشته را در نظر بگیرید. همانطور که گفتم، زمان آزاد باشد؛ یعنی هیچ محدودیت زمانی برای خود قائل نشوید. پس از آن تمام بودجه بندی آزمون در درسهای مختلف را روی کاغذ بنویسید. اگر بخواهم توضیح بیشتری بدهم، باید بودجه بندی تمام فصلها و مباحث مختلف هر درس را بنویسید و مشخص کنید که از هر فصل چند تست آمده بود و از هرکدام چند تا را درست یا نادرست پاسخ دادهاید و چند تا از آن تستها را نتوانستید پاسخ دهید.

در مرحله بعدی آموزش جمع بندی کنکور، نوبت به مشخص کردن زیر گروه درسها میشود، مثلا برای درس ادبیات، بـه صورت عمـودی (زیـر هم) بنویسید: آرایـه، زبان فارسی، قرابت معنایی، تاریخ ادبیات، لغت و املا و تعداد تستهـا را به همان منوال که شـرح دادم، روبـهروی آنهـا بنویسید. بـه همین شکل مابقی تمام درسها را عمودی بنویسید. در این قسمت با چهار نوع سطح علمی روبه رو هستیم:

  • نوع اول، فصلهایی هستند که تسلط بسیار زیادی بر آنها دارید (همۀ تستهایش را کامل پاسخ دادید)
  • نوع دوم، فصلهایی که تسلط متوسطی بر آنها دارید (حدود 60 یا 70 درصد از تستهای آن را توانستید پاسخ درست بدهید)
  • نوع سوم، فصلهایی که تسلط کمی بـر آنهـا داریـد (تعداد بسیار کمی از تستهای آن را تـوانستید پاسخ درست بدهید)
  • نـوع چهارم، فصلهـایی کـه هیچ اطلاعاتـی از آنها ندارید (هیچ تستی از آنها را پاسخ ندادید)

در این مرحله از آموزش جمع بندی کنکور با فصلهای دستۀ اول کاری نداریم؛ اما تمام فصلهـای دستۀ دوم را مشخص کنید و دو فصل از هر درس را در نظـر بگیریـد و یک هفته به خود زمـان دهید. در آن یک هفته هـر تست موجـود از آن فصلها را آنقدر تحلیلی بزنید که تماماً یاد بگیرید. بـه این ترتیب تسلط شما در آن فصلها بیشتر میشـود.

پس از آن بـرای سنجیـدن خود دوباره سؤالات کنکور دیگری را تست زنـی کنیـد و دقیقـاً همـان مراحل قبلی را ادامه دهید.

نتایج جمع بندی شناور

پس از هر هفتـه ای کـه تستهـا را تحلیل میکنید، متوجـه پیشرفت در درصدهای خود میشوید و جایگاه علمیتان بالاتر میرود و تسلط بیشتری پیدا میکنید. اگر تا پیش از دو یا سه هفته مانده به کنکور سراسری این کار را ادامه دهید، پیشرفت چشمگیری خواهید کرد. فقط کافیست این آموزش جمع بندی کنکور را دقیق متوجه شده و اجرا کنید، انگاه شاهد رشد روزافزون درصدهایتان خواهید بود.

شاید بپرسید چرا آن دو یا سه هفتۀ مانده به کنکور را جمع بندی نکنیم. به این دلیل که آن زمان مخصوص انجام دادن کار دیگری است: «شبیه سازی کنکور» در مباحث آینده دراین باره کامل توضیح خواهم داد. همچنان میتوانید برای بهبود یادگیریتان در مورد جمع بندی، به مقاله ” بهترین اموزش جمع بندی کنکور ” مراجعه کنید.

نکته: در آموزش جمع بندی کنکور به خودتان سخت بگیرید، بهتـر است در جمعبنـدی شنـاور، تستهـای سخت و پـرنکتـۀ تألیفی را برای آموزش بیشتر تحلیل کنید.

برای گرفتن مشاوره میتوانید به روی این لینک کلیک کنید (مشاوره و برنامه ریزی درسی با علی پورصفیان)

نکته: در ویدیو در مورد یک محصول اموزشی به اسم 100% زدن عقابها صحبت کردم، برای دسترسی به این محصول اموزشی میتوانید روی این لینک کلیک کنید (100% زدن عقابها)

مشاوره و برنامه ریزی درسی با علی پورصفیان
مشاوره و برنامه ریزی درسی با علی پورصفیان

اگر سوالی براتون پیش اومده خیلی خوشحال میشم که با لبخند 🙂 در قسمت نظرات بپرسید، حتما بهتون پاسخ میدم.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نکته مهم:

میتونید روی عبارت هایی که با رنگ ابی مشخص شده اند کلیک کنید و اموزش مربوط به اونهارو ببینید.

اموزش های الزامی قبولی کنکور

اموزش های پربازدید

پرفروش ترین محصولات

دوره های آموزشی رایگان

محصولات تخفیف دار

فعلا محصول تخفیف خورده نداریم

روش خرید محصولات

نویسنده این مقاله:

keyboard_arrow_up