اشنایی با 4 اصل در اموزش کنکور ریاضی

چه مواردی در اموزش کنکور ریاضی دارای اهمیت بیشتری هستند؟ با مطالعه به چه شکل میتوانید در کنکور ریاضی بالاترین درصد ها و بهترین نتایج را کسب کنید؟ ایا شیوه تست زنی و مطالعه دروس در کنکور ریاضی، با مابقی رشته ها متفاوت است؟ برای اموزش کنکور ریاضی این مقاله را اماده کرده ام تا بتوانید به درک درست و صحیحی از این رشته تحلیلی برسید. پس با من همراه باشید تا پاسخ سوالات بالا را بدست اورید.

رشته ریاضی دارای 3 درس اختصاصی اصلی است، درس ریاضی، فیزیک و شیمی و به خاطر شباهت بسیار زیاد این 3 درس از نظر محتوایی، سبک مطالعه انها نیز کاملا به هم شبیه و نزدیک است. پس برای اموزش کنکور ریاضی از این 4 اصل جامع میتوانید برای اموزش عالی خود استفاده کنید.

4 اصل مهم در اموزش کنکور ریاضی کدامند؟

عزیزان توجه داشته باشید که رشته ریاضی در حقیقت تحلیلی ترین رشته است، البته این موضوع به معنای سخت بودن یا ساده بودن این رشته نیست، فقط باید کمی دقت و تمرکز و البته خلاقیت بیشتری را برای یادگیری ان از خود نشان دهید. بهترین سبک یادگیری رشته ریاضی، دارای 4 روش اصلی و کلی است، اول باید قبل از اشنایی و مطالعه یک فصل مشخص از کتاب، با قسمت های مهم و تست خیز ان فصل، با روش طرح تست از ان فصل و البته با روش طراح تست برای سخت تر کردن تستها اشنا شوید و این مساله بسیار مهمی است.

از این جهت بهتر است قبل از اینکه به سراغ مطالعه یک درس بروید (چه ریاضی، چه فیزیک و چه شیمی باشد) با تستهای ان اشنا شوید، به این مرحله مطالعه فراشناختی میگویند، به این شکل که حدود 1/3 یا 1/4 از تستهای ان فصل را مورد برسی قرار میدهید تا بهتر با قسمت های مهم و تست خیز درس اشنا شوید. برای این کار کافی است فقط صورت سوال، گزینه ها و پاسخ را مطالعه کنید،

قطعا متوجه روش حل نخواهید شد، زیرا ان فصل را هنوز مطالعه نکرده اید و یا اموزش ندیده اید، اما همین کار میتواند ذهن شما را بسیار اماده تر برای دریافت مطالب کند.

اصل دوم در اموزش کنکور ریاضی مطالعه خوب و دقیق است، منطور از مطالعه، اموزش دیدن عالی است، که میتواند با مطالعه کتاب های کمک اموزشی باشد و یا با تماشای ویدیو های اموزشی، پس بهتر است با نهایت دقت و تمرکز انجام شود. در این مورد سعی میکنم بیشتر شما را با منابع اموزشی برای اموزش کنکور ریاضی اشنا کنم.

اموزش کنکور ریاضی
اموزش کنکور ریاضی

پکیج کنکور ریاضی

برای اموزش و یادگیری رشته ریاضی، میتوانید از کتاب های عالی، اموزش های ویدیویی و شرکت در کلاس های انلاین و حضوری مناسب استفاده کنید. در حالت کلی برای درس ریاضی و حسابان انتشاراتی نظیر گاج، مهر و ماه، خیلی سبز، نشر الگو و انتشارات گلابی مناسب هستند،

در مورد درس فیزیک در حال حاضر بهترین منبع را میتوانم انتشارات گاج، خیلی سبز و نشر الگو معرفی کنم و در مورد درس شیمی به عنوان اخرین درس اختصاصی در رشته ریاضی انتشارات گاج، خیلی سبز، مبتکران و فار را بهتان معرفی میکنم.

البته که پکیج های بسیاری نیز موجود هستند که میتوانید به صورت انلاین و یا حضوری تهیه کنید و استفاده کنید. از سایت های اموزشی الا، تاملند، کلاسینو، جهشینو و…. (برای اینکه تبلیغ نشود وارد جزئیات بیشتر نمیشوم) میتوانید دیدن کنید و بر اساس سلیقه خود از انها خریداری کنید.

یک نکته مهم: قبل از سفارش دادن و خریداری از پیکیج های موجود در بازار، برای اینکه اموزش کنکور ریاضی عالی داشته باشید، بهتر است در ابتدا ویدیو های اموزشی رایگان هر دبیر و استاد را در اینترنت تماشا کنید و ببینید که با سبک تدریس کدام استاد میتوانید ارتباط بهتری بر قرار کنید و سپس به سراغ تهیه اموزش های ان دبیر بروید.

در اصل سوم برای اموزش کنکور ریاضی به سراغ تست زدن موثر میریم، ایا تست زدن برای کنکور ریاضی با سایر رشته ها متفاوت است؟؟ جواب خیر است، زیرا درس ریاضی نیز مانند تمام دروس تحلیلی دیگر، تحلیلیست و به یک شکل مشخص باید تست زنی شود، و بهترین شیوه برای اینکه حتی تا خود کنکور بتوانید به طور مطمعن و تضمین شده تست زنی کنید، روش تحلیلی است.

بهترین روش تست زنی برای اموزش کنکور ریاضی

در مقاله ای که در سایت قرار دادم، میتوانید اموزش کامل روش تحلیلی تست زنی را اموزش ببینید. در این قسمت توجه شما را به یک نکته جلب میکنم، اینکه چطور در فصل بهار که بسیاری از دانش اموزان روزانه بیش از 1000 تست میزنند یک دانش اموز که اتفاقا رتبه 2 رشته ریاضی را کسب کرد، فقط روزی 200 تست را پاسخ میداده؟

اموزش کنکور ریاضی
اموزش کنکور ریاضی

ایا تعداد تست در کسب رتبه عالی مهم است؟ بله البته که مهم است اما از ان مهمتر این است که بدانید علت زیاد تست زدن چیست؟؟ علت ان این است که تستهای بسیاری را اموزش ببینید و یاد بگیرید، هدف اصلی همین است، فقط یاد گرفتن و مسلط شدن در تستها مهم است.

دانش اموزی که در موردش صحبت کردم روزانه فقط 200 عدد تست میزد اما همان 200 تست را به شیوه ای تحلیل میکرد که از هر 1 تست به اندازه 5 تست دیگر بهره میبرد و اموزش میدید. اگر مقاله تست زنی به روش تحلیلی من را مطالعه کرده باشید،(چند خط بالاتر لینک دادم) حتما متوجه شده اید که یکی از مهمترین کارها در تحلیل تست، ساخت تست جدید از ان است.

زمانی که از یک تست، خود را بیشتر به چالش میکشید، وقتی ان تست را برای خود به سخت ترین شکل ممکن تغییر میدهید و تلاش برای سخت تر کردن ان تست دارید، شما دیگر به یک تست پاسخ نداده اید، بلکه به چندین تست پاسخ داده اید. البته این شیوه حسن دیگری نیز دارد، اینکه باعث میشود تسلط شما بسیار بسیار بالا برود.

پس برای اموزش بهتر در دروس تحلیلی، مخصوصا رشته ریاضی، بهترین شیوه اموزش کنکور ریاضی، همین است.

اخرین مرحله اصلی در اموزش کنکور ریاضی، مرور عالی است، وقتی از مرور عالی در رشته ریاضی صحبت میکنم، منظور این است که در زمان کوتاه (مثلا هر روز) مشغول پاسخ دادن و تحلیل کردن تستهایی باشید که در روزهای گدشته پاسخ داده اید، برای توضیح بهتر این موضوع، دعوتتان میکنم تا به مقاله روش مرور دروس نگاهی داشته باشید، قطعا میتواند بسیار کمک کننده باشد برایتان.

اموزش کنکور ریاضی
اموزش کنکور ریاضی

چنانچه خودتان نتوانستید که برای خود برنامه ریزی درسی عالی داشته باشید که تمام نکات مخصوص مطالعه، مرور و…. را داشته باشد، میتوانید به صفحه مشاوره و برنامه ریزی درسی با بنده، علی پورصفیان مراجعه کنید و از من بخواهید تا برایتان این کار را انجام دهم.

اگر میخواهید اموزش کنکور ریاضی مناسبی داشته باشید، در مورد مرور کردن دروس تحلیلی نظیر رشته ریاضی، باید این نکته را بدانید که فقط و فقط با تست زدن دوباره و چند باره میتوانید به تسلط مورد نظر جهت کسب رتبه عالی برسید، نه با مطالعه کردن چند باره، این نکته را بدانید که شما موظف هستید دروستان را فقط یک بار برای همیشه مطالعه کنید و اموزش ببیند و پس از ان تا مدت های بسیار طولانی فقط و فقط به سراغ تست زدن بروید، حتی اگر درس را فراموش کردید، باز هم مشغول مطالعه مجدد نشوید، بهتر است به سراغ تست زنی بروید و با انجام این کار مطالب و نکات درس را به یاد خود بیندازید.

در مورد اموزش کنکور ریاضی، نکته های مناسب و خوبی را برایتان ارائه دادم، امیدوارم که استفاده کرده باشید و عقاب باشید.

اگر سوالی براتون پیش اومده خیلی خوشحال میشم که با لبخند 🙂 در قسمت نظرات بپرسید، حتما بهتون پاسخ میدم.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نکته مهم:

میتونید روی عبارت هایی که با رنگ ابی مشخص شده اند کلیک کنید و اموزش مربوط به اونهارو ببینید.

اموزش های الزامی قبولی کنکور

اموزش های پربازدید

پرفروش ترین محصولات

دوره های آموزشی رایگان

محصولات تخفیف دار

فعلا محصول تخفیف خورده نداریم

روش خرید محصولات

نویسنده این مقاله:

keyboard_arrow_up