جدول برنامه ریزی کنکور 3 رشته انسانی، تجربی و انسانی

یکی ار بهترین روش های داشتن برنامه ریزی درسی مناسب، الگو برداری از جدول برنامه ریزی کنکور است، تفاوتی ندارد که در چه رشته ای مشغول تحصیل هستید، رشته ریاضی، تجربی و انسانی، حتی اگر داوطلب کنکور زبان و هنر هم هستید باز هم از روی یک جدول برنامه ریزی کنکور میتوانید برای خودتان الگو برداری کنید و بهترین برنامه درسی ها را برای خودتان بنویسید.

در این مقاله قصد دارم برای 3 رشته اصلی نظری (انسانی، تجربی و ریاضی) یک جدول برنامه ریزی کنکور ارائه دهم به همراه توضیحات مربوط به تک تک انها، پس بهتر است که یک کاغذ و قلم به همراه خود داشته باشید و الگو برداری کنید.

راهنمای کلی جدول برنامه ریزی کنکور

در مرحله اول خدمتتان عرض میکنم که نمونه هایی که خدمتتان ارائه میکنم، الگو های ساده ای از برنامه ریزی درسی رشته های مختلف انسانی، تجربی و ریاضی است که برای داولطبان کنکوری ارائه میکنم. پس در این قسمت به شرح توضیحاتی از الگوی نوشتاری جدول برنامه ریزی کنکور میپردازم:

مطالعه این قسمت برای تمامی دانش اموزان واجب است.

  • در جلوی نام هر درس که عدد 10 یا 11 و یا 12 نوشته شده است، نمایانگر مقطعی است که باید خوانده شود، در نتیجه ریاضی10 به معنای ریاضی سال دهم است، پس از ان عددی که در داخل () نوشته شده است نیز بیانگر زمانی است که ان درس باید کار شود، در نتیجه ریاضی10(3) نشان دهنده این است که ریاضی سال دهم باید به مدت 3 ساعت مطالعه شود.
  • منظور از اینکه در ابتدای مطالعه، عبارت (نیم ساعت تست مبحث x چک شود) چیست؟ منظور مطالعه فراشناختی است، که میتوانید در این مقاله ” مطالعه فراشناختی ” از این مرحله اطلاعات بیشتری بدست اورید. در اصل برای پیدا کردن قسمت های مهم فصل است.
  • منظور از اینکه در برنامه نوشته ام که 1/5 اول و یا دوم و… فصل x مطالعه شود چیست؟ یعنی ببینید فصل x در کتاب درسی چند صفحه است، ان را تقسیم بر همان 5 قسمتی که نوشته شده بکنید و مقداری که میماند را در ان زمان مطلعه کنید. در نتیجه عبارت 1/7 سوم تابع مطالعه شود یعنی اینکه : تابع را به 7 قسمت تقسیم کنید و قسمت سومش را مطالعه کنید.
  • منظور از اینکه در برنامه نوشتم 1/3 تست مبحث x زده شود چیست؟ یعنی از همان مبحثی که مطالعه کرده اید، 1/3 تستش را بزنید، اما 1/3 تست به معنای زدن تستها 3 تا در میان است، پس در نتیجه 1/3 تستها به معنای تست شماره 1 و 4 و 7 و 10 و 13 و 16 و 19 و…. است.
  • منظور از زدن تستهای علامتدار قسمت قبلی چیست؟ این قسمت به معنای مرور کردن در جدول برنامه ریزی کنکور است، و تستهای علامتدار تستهایی هستند که در پاسخ دادن به انها مشکل دارید، انها را بلد نیستید و یا اشتباه به انها پاسخ داده اید، که طبق برنامه نوشته شده، برای انجام مرور باید مجدد تست زنی شوند.

جدول برنامه ریزی کنکور تجربی، انسانی و ریاضی

در این قسمت، 3 برنامه ریزی درسی برای رشته های گفته شده را برایتان اپلود میکنم، و میتوانید از این 3 جدول برنامه ریزی کنکور به عنوان یک الگو برای نوشتن برنامه ریزی درسی خود استفاده کنید، اما قبل از هر چیز، حتما توضیحات برنامه را که بالاتر توضیح دادم را مطالعه کنید.

جدول برنامه ریزی کنکور رشته تجربی

جدول برنامه ریزی رشته تجربی
جدول برنامه ریزی رشته تجربی

جدول برنامه ریزی کنکور رشته انسانی

جدول برنامه ریزی رشته انسانی
جدول برنامه ریزی رشته انسانی

جدول برنامه ریزی کنکور رشته ریاضی

جدول برنامه ریزی رشته ریاضی
جدول برنامه ریزی رشته ریاضی

عزیزان به سادگی طبق این برنامه ریزی های درسی میتوانید برای خود الگو هایی داشته باشید و برنامه ریزی کنید، اما سوال مهمی که وجود دارد، این است که برای هفته های بعد و ماه های بعد باید جدول برنامه ریزی کنکور به چه شکل باشد؟ و یا سوال مهمی که اکثر دانش اموزان میپرسند این است که : مابقی 1/3 دوم و سوم تستها چه میشود؟؟ انها را چه زمانی باید کار کرد؟؟ در ادامه به توضیح این سوالها میپردازم.

جدول برنامه ریزی کنکور در هفته دوم و سوم

در هفته های دوم و سوم، که در حال مطالعه یک فصل مشخصی بودید، مشخصا مطالعه و پاسخ دادن به 1/3 اول تستهای ان فصل به اتمام میرسد، و کار مهمی که باید انجام شود این است که پس از به اتمام رسیدن مطالعه فصل مجددا باید تمام 1/3 اول تستها که پاسخ داده بودید را حل کنید. در نظر بگیرید که هر روز به تستهای علامتدار پاسخ داده اید این خود در حکم مرور های کوتاه مدت است و پس از مطالعه کامل فصل مجددا برای بار دوم همان 1/3 اول تستها زده میشود و این بار هم شما ان فصل را مرور کرده اید، برای بار دوم.

پس از هفته سوم چه میشود، احتمالا از یک درس، مثل درس ریاضی، 2 فصل را مطالعه کرده اید و 1/3 اول تست این 2 فصل را پاسخ داده و حل کرده اید، حال نوبت ان میرسد و تمام تستهای علامتدار این 2 فصل را با هم حل کنید، به این شکل برای بار سوم نیز فصل هایی که مطالعه کرده اید را مرور میکنید.

1/3 دوم و سوم تستها را چه زمانی باید پاسخ دهید؟

در ابتدا و در ماه اول، چیزی حدود 3 یا 4 مرتبه به حل کردن 1/3 اول تستها میپردازید، سپس در پایان ماه دوم برای مرور مجدد بهتر است به سراغ 1/3 دوم تستها بروید، که برایتان تازگی داشته باشند و در حکم انجام مرور های میان مدت برایتان باشد، سپس در ان ماه چندین بار ان تستها و یا قسمت های علامتدار انها را پاسخ میدهید و در ماه سوم و یا چهارم برای مرور مجدد میتوانید به سراغ حل کردن 1/3 اخر تستها بروید.

به این شیوه که بیان کردم میتوانید تمام تستها را از هر فصل به گونه ای پاسخ دهید که هم به تسلط کامل برسید و هم تمام تنوع تستی را در هر زمان پاسخ دهید و تسلطتان را بیشتر کنید و هم به خوبی مرورهای لازم و واجب را انجام دهید.

نکته: میتوانم بهتان پیشنهاد کنم برای اینکه بهتر و بیشتر با جدول برنامه ریزی کنکور و راه و رسم نوشتن ان و اعمال مرورها و…. اشنا شوید، به سراغ مطالعه مقاله ” اموزش نوشتن برنامه ریزی درسی ” بپردازید و ویدیوی اموزشی داخل ان را به خوبی تماشا کنید.

تعداد تستهای اشتباهتان زیاد است؟؟

اگر پس از حل کردن تستها برای بار اول، متوجه شدید که حدود 10% از تستها را اشتباه حل کرده اید، این کاملا عادی و طبیعیت، و میتوان گفت که نتیجه قابل قبولی برایتان بوده است، اما اگر متوجه شدید که 20% از تستها را اشتباه حل کرده اید، مشکل خاص و حادی ندارید و فقط باید کمی حواستان را بیشتر جمع کنید و در زمان حل کردن تستها بیشتر تمرکز کنید و زمانی که مشاهده کردید تستهای اشتباهی که حل کرده اید، از 30% بیشتر شده است، متاسفانه باید بگویم شما در یادگیری ان مبحث با مشکل مواجه شده اید و مجددا باید ان درس را اموزش ببینید.

اما اگر برای انجام مرور متوجه شدید که تستها را اشتباه حل میکنید، این اعداد و درصدها کاملا فرق خواهند کرد، اگر در زمان مرور حدود 10% اشتباه داشتید، نشان دهنده این است که یا باید مرور های کوتاه مدت را بیشتر جدی بگیرید و یا باید با تمرکز بیشتری به حل کردن تستها بپردازید، فراموش نکنید که در زمان مرور، نباید اشتباه زیادی داشته باشید، پس در نتیجه:

از تعداد تستهای غلطتان بکاهید

برای اینکه در زمان مرور، تعداد تستهای غلطتان بسیار کم باشد، به عبارتی تستی را اشتباه پاسخ ندهید، باید در جدول برنامه ریزی کنکور خود، برای مرورهای کوتاه مدت حساسیت بیشتری داشته باشید، سعی کنید تا 2 یا 3 روز به تستهای علامتدار و بعضی تستها که بلد بودید پاسخ دهید، برای حل کردن تستها، انها را با کیفیت بیشتری تحلیل کنید، میتوانید شیوه عالی تحلیل کردن تست را از مقاله ” بهترین روش تحلیل تست ” اموزش ببینید و در کل باید با وسواس و تمرکز بیشتری به حل کردن تستها بپردازید.

به سادگی میتوانید طبق همان 3 جدول برنامه ریزی کنکور برای خود برنامه های مناسبی بنویسید و در نتیجه انها، از رشد و پیشرفت تحصیلی خود لذت ببرید.

عزیزان اگر میخواهید در مورد مشاوره و برنامه ریزی درسی کنکور با من ” علی پورصفیان ”  اطلاعات کسب کنید، میتوانید بر روی تصویر زیر کلیک کنید و اطلاعات مشاوره با بنده را مطالعه کنید.

مشاوره و برنامه ریزی درسی با علی پورصفیان
مشاوره و برنامه ریزی درسی با علی پورصفیان

اگر سوالی براتون پیش اومده خیلی خوشحال میشم که با لبخند 🙂 در قسمت نظرات بپرسید، حتما بهتون پاسخ میدم.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نکته مهم:

میتونید روی عبارت هایی که با رنگ ابی مشخص شده اند کلیک کنید و اموزش مربوط به اونهارو ببینید.

اموزش های الزامی قبولی کنکور

اموزش های پربازدید

پرفروش ترین محصولات

دوره های آموزشی رایگان

محصولات تخفیف دار

فعلا محصول تخفیف خورده نداریم

روش خرید محصولات

نویسنده این مقاله:

keyboard_arrow_up