راه های افزایش تمرکز درس خواندن

سلام و درود، همانطور که پیداست در این مقاله، در مورد چند راه مناسب، از راه های افزایش تمرکز درس خواندن صحبت میکنم، پس بدون فوت وقت به سراغ این ایده های عملی برویم. عزیزان دقت لازم را داشته باشید که برای افزایش تمرکزتان، حتما باید یا تمامی و یا بخشی از این کارها را انجام دهید تا در افزایش تمرکز خود شاهد رشد و نتیجه قابل قبولی باشید و فقط با دانستن انها نتیجه خاصی نخواهید داشت.

راه های افزایش تمرکز درس خواندن

1- همیشه میز تحریر و یا میز کار خود را تمیز و مرتب نگه دارید، حتی تمیزی و مرتب بودن وسایلتان در اتاق نیز میتواند بسیار تاثیر گزار در میزان تمرکزتان باشد. پس همیشه وقت مناسبی برای مرتب سازی اتاق و مخصوصا میز کارتان صرف کنید.

راه های افزایش تمرکز درس خواندن
راه های افزایش تمرکز درس خواندن

2- ذهنی خالی داشته باشید، همیشه به دانش اموزانم میگویم: ذهنی که پر از دغدغه است و مشکلات فراوانی را در خود جای داده است، تمرکز لازم را برای انجام کارهای مهم ندارد، قبل از مطالعه حتما تمام مشکلات و کارهای انباشته شده در ذهنتان را بر روی کاغذ بنویسید و برای هرکدام یک راه حل مناسب بیندیشید و در زمانی مشخص، به حل کردن انها بپردازید، همین موضوع یکی از مهمترین راه های افزایش تمرکز درس خواندن است.

3- به مقاله اصلی افزایش تمرکز در سایت مراجعه کنید. در سایت نادناک (سایت خودتون) یک مقاله جامع و کامل در مورد افزایش تمرکز بارگزاری کرده ام، مقاله ای بسیار کامل با توضیح جامع تمارینی برای انجام، البته در مورد راه های افزایش تمرکز درس خواندن صحبت نکردم بلکه تمارینی را نام بردم که با انجام انها به تقویت عضله تمرکز خود کمک شایانی خواهید کرد. میتوانید بر روی این واژه کلیک کنید و به مطالعه ان مقاله بپردازید. (افزایش تمرکز)

4- تمام حواشی پیرامونتان را از بین ببرید، حتما برای مطالعه به کتابخوانه مراجعه کنید و یا قبل از مطالعه اگر در منزل هستید، به اهالی منزل بگویید که در زمانی که در اتاقتان هستید اصلا صدایتان نکنند، کاری با شما نداشته باشند و در تولید صدا خودداری کنند، تا زمانی که وقت استراحتتان فرا برسد و از اتاقتان بیرون بیایید.

5- از گوشگیر های مناسب استفاده کنید، وارد سایت دیجی کالا شوید و برای پیدا کردن گوشگیر های ضد صدا جست و جو کنید و از انها تهیه کنید، این گوشگیر ها از جنسی عایق تشکیل شده اند که تا حد بسیار زیادی میتوانند در کاهش ورود صدا به گوشتان موثر باشند. میتوانید وارد این لینک شوید و در مورد این گوشگیر ها اطلاعات بدست اورید. (خرید گوشگیر های ضد صدا)

راه های افزایش تمرکز درس خواندن
راه های افزایش تمرکز درس خواندن

6- موبایلتان را از دسترس خارج کنید، یکی از مهمترین راه های افزایش تمرکز درس خواندن، غیر فعال کردن تلفن همراه است، خودتان میدانید که تا چه حد زیادی متواند باعث از دست دادن تمرکزتان شود، پس قبل از مطالعه حتما ان را بر روی فلایت قرار دهید و سپس به داخل کمد بگزارید که از هیچ طریقی نتواند باعث حواس پرتیتان شود. حتی در زمان استراحت های بین دروس هم مجاز به استفاده از ان نیستید.

7- ورزش و مدیتیشن قبل از مطالعه، عزیزان یکی از راه های اصلی در بین تمامی راه های افزایش تمرکز درس خواندن، مدیتیشن و ورزش کوتاه است، طبق تحقیقات علمی فقط با 90 ثانیه ورزش کردن میتوانید تا 10 درصد تمرکز و بهره وریتان را بیشتر کنید و با انجام مدیتیشن و یا به اصطلاح خودمان ریلکس کردن در حد 1 تا 2 دقیقه قبل از مطالعه میتوانید کمک بسیاری برای افزایش تمرکزتان کرده باشید.

راه های افزایش تمرکز درس خواندن
راه های افزایش تمرکز درس خواندن

8- استفاده از مواد قندی مناسب، خواهشا از مصرف مواد شیرین سوپر مارکتی بپرهیزید، عزیزان قبل از مطالعه اگر به سراغ مصرف بیسکوییت، شکلات، کیک، بستنی و یا هر چیز شیرین و خوشمزه ای که در سوپرمارکت ها پیدا میشود بروید، در مورد افزایش تمرکزتان به خود خیانت کرده اید، این خوراکی ها به خاطر اینکه ماده قندی را به سرعت وارد خونتان میکنند، به مغز یک انرژی انی و لحظه ای میدهد و به خاطر ساده بودن نوع قند انها، این انرژی فورا و در زمان کوتاهی در بدن از بین میرود، سپس به شدت احساس بی دقتی و بی تمرکزی میکنید، گشنه میشوید و نیاز به شارژ خود خواهید داشت.

روش های افزایش تمرکز مطالعه
روش های افزایش تمرکز مطالعه

9- سبک غذایی مناسبی داشته باشید، از بین تمامی راه های افزایش تمرکز درس خواندن، داشتن یک سبک غذایی مناسب میتواند بسیار حائز اهمیت باشد، صبحانه خود را بسیار پر و مقوی میل کنید، ناهار را سبک و ترجیحا در 2 وعده و شام هم در زمانی که گشنه هستید میل کنید، اگر در بین وعده های عذایی گشنه شدید، به هیچ عنوان سراغ قند های مصنوعی نروید، نهایتا میتوانید از خرما و عسل استفاده کنید.

امیدوارم که از این مقاله در مورد راه های افزایش تمرکز درس خواندن، نهایت استفاده را برده باشید، اگر میخواهید در مورد مشاوره و برنامه ریزی طلایی با بنده اطلاعات کسب کنید میتوانید بر روی تصویر زیر کلیک کنید و اطلاعات ان را مطالعه بفرمایید.

شاد سلامت و عقاب باشید

مشاوره و برنامه ریزی درسی با علی پورصفیان
مشاوره و برنامه ریزی درسی با علی پورصفیان

اگر سوالی براتون پیش اومده خیلی خوشحال میشم که با لبخند 🙂 در قسمت نظرات بپرسید، حتما بهتون پاسخ میدم.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نکته مهم:

میتونید روی عبارت هایی که با رنگ ابی مشخص شده اند کلیک کنید و اموزش مربوط به اونهارو ببینید.

اموزش های الزامی قبولی کنکور

اموزش های پربازدید

پرفروش ترین محصولات

دوره های آموزشی رایگان

محصولات تخفیف دار

فعلا محصول تخفیف خورده نداریم

روش خرید محصولات

نویسنده این مقاله:

keyboard_arrow_up